Nasz nowy świąteczny projekt "24 zadania na czas oczekiwania".
Oto interaktywny kalendarz, a w nim same niespodzianki i wyzwania na każdy dzień. Zapraszamy do wspólnej nauki i zabawy.
Tu możecie obserwować nasze działania
https://twinspace.etwinning.net/101066/home
Takie piękne, świąteczne obrazki wykonaliśmy w aplikacji Szkic. Pracowaliśmy w parach i wspólnie ustalaliśmy, jak ma wyglądać nasza praca. Z tych ilustracji powstał interaktywny kalendarz.
Każdy dzień to nowe zadanie. Dziś powstał nasz klasowy kalendarz adwentowy. Choinkę z drewna pomogli zrobić rodzice. My powiesiliśmy skarpetki z niespodziankami.
Okrywamy zadania i świetnie się bawimy. Kodujemy z bloczków taniec Elfów, zbijamy karmniki dla ptaków i rozwiązujemy świąteczne zadania matematyczne.
"Co by było, gdyby Mikołaj utknął w kominie?"- debatowali drugoklasiści. Wezwałby na pomoc elfy, można by było posmarować go kremem, by zrobił się śliski i spadł, musiałby pomóc Mu kominiarz, takie pomysły mieli uczniowie. Najważniejsze, że historia zakończyła się szczęśliwie. Efekty naszej pracy można podziwiać na szkolnej gazetce. Zapraszamy do czytania😊
A to film z naszych działań.
Nasze wspólne mikołajkowe zdjęcie do prezentacji.
Kolejne zadanie to świąteczne kodowanie w programie Digipuzzle.
Rozwiązujemy zagadki o świętach w aplikacji Learningapps. Poem układamy słowa alfabetycznie i zapisujemy w zeszytach. Główkujemy nad trudnymi zadaniami matematycznymi.
W piątkowe popołudnie w naszej szkole było gwarno i wesoło. A to za sprawą warsztatów świątecznych, na których spotkali się rodzice i dzieci z klasy drugiej. Dzięki kreatywności małych i dużych powstały piękne kartki, które wyślemy do szkół z całej Polski w ramach współpracy eTwinning.
Dziś zadanie matematyczne, które wymagało kombinowania. Pracując w grupach znaleźliśmy kilka sposobów na jego rozwiązanie. Układaliśmy też puzzle, jaka była radość, gdy dziewczynki zobaczyły swój obrazek:)))
W poniedziałki zaczynay lekcje o 12 i mamy tylko dwie. Proszę Pani, zaczniemy od zadań z kalendarza, prawda? Tak więc zaczęliśmy od zadania matematycznego, potem ozdabialiśmy domek z piernika i graliśmy w grę na spostrzegawczość.
W ramach zadania plastycznego zrobiliśmy prezenty dla naszych kolegów z Żółwina, z którymi piszemy listy. Oto Rudolfowie Czerwononosi.
Kolejne zadanie to rysowanie bombki wg podanej instrukcji.
Ale jak tu narysowac kokardkę?
W czasie oczekiwania czytaliśmy dwie książki, "Aksamitnego Królika" i " Święta w Bullerbyn". Na spotkania z książką zaprosiliśmy też rodziców.
Dziś w kalendarzu zadanie matematyczne z choinką w roli głównej. Za 60 zł musieliśmy kupić ozdoby i ubrać drzewko. Oj, niełatwe to było zadanie:) Potem wyszukiwaliśmy świąteczne wyrazy w rozsypance wyrazowej i pisaliśmy alfabetycznie w zeszytach.
W oczekiwaniu na święta dużo śpiewamy. Oto wspomnienia z wczorajszego koncertu kolęd i charytatywnego kiermaszu świątecznego.
Zbieraliśmy pieniądze na operację dla chorej koleżanki
Gramy też na instrumentach i odkodowujemy świąteczne rytmy.
Magiczne kwadraty nie sprawiły nam kłopotu, bardzo podobało nam się dokańczanie kolęd do podanego fragmentu tekstu. Okazało się, że dziewczynki znają kolędy o wiele lepiej niż chłopcy:)))
Dostaliśmy duuużo kartek świątecznych. Jak miło było je po kolei otwierać i czytać życzenia. Kartki są piękne, każda inna, wyjątkowa. Dziękujemy!
Przed klasowym spotkaniem wigilijnym przygotowaliśmy samodzielnie świąteczną grę Kaboom. Zrobiliśmy też śpiewniki z kolędami, bo nie wszyscy je znają.
Wigilia klasowa. Dzielimy się opłatkiem, śpiewamy kolędy, gramy w świąteczne Kaboom i rozdajemy upominki, które samodzielnie przygotowaliśmy.
Nasze świąteczne życzenia dla wszystkich kolegów i koleżanek z projektu. Życzymy Wam wspaniałych świąt.
Na zakończenie projektu wzięliśmy udział w ankiecie AnswerGarden. Napisaliśmy, co podobało nam się najbardziej. Wybraliśmy zadania matematyczne na główkowanie, kodowanie muzyki, grę na instrumentach i udział w różnych grach na platformie wordwall.
To był wspaniały czas bez książek, ćwiczeń, prac domowych, pełen niespodzianek i ciekawych aktywności.