Co nas czeka w pierwszej klasie?
Projekt ekologiczny "Zielony Zakątek"
Będziemy podróżować po świecie z Nauką w plecaku.
15 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki, święto kreatywności, talentów i pasji.
Jak zobaczę, czy moje dziecko robi postępy?
Czytamy i ze sobą rozmawiamy:)
Autorki książki "Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej"- Dorota Klus-Stańska i Marzenna Nowicka przestrzegają
przed koncentrowaniem się na technice czytania i czytaniu głośnym. Zwłaszcza przed ćwiczeniami typu "naucz się ładnie czytać", które mogą maskować problemy typu dyslektycznego, ponieważ
kilkukrotne odczytywanie tekstu powoduje jego pamięciowe opanowanie. Dziecko traci poczucie sensu czytania, bo czy w normalnym, pozaszkolnym życiu czyta się kilka razy to samo tylko po to, by
poprawnie odkodować litery?
Jeśli czytamy tekst po cichu z ciekawości o czym on jest, to nie ma znaczenia, że przekręcimy jakiś
wyraz, bo kontekst spowoduje, że zrozumiemy jego sens. Celem nauki czytania nie jest nauczenie się konkretnego tekstu, konkretnej czytanki. Celem nauki czytania, który chciałabym osiągnąć z
moimi uczniami, to czytanie dla przyjemności.